Offentliggjort den: 17. maj 2022

DJ deltager i Naturmødet 2022

På torsdag skydes årets Naturmøde i Hirtshals i gang. Over tre dage omdannes byen ved havet til et epicenter for dansk naturdebat og naturoplevelser, og DJ er på pletten, hvor det hele sker.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Så er det atter en gang ved at være tid til Det årligt tilbagevendende folkemøde med naturen i fokus - at mødet er årligt skal dog tages med en gran salt, idet det - pga. COVID-19 - nu er et par år siden at det sidst foldede sig ud i fuldt format. Dengang deltog Danmarks Jægerforbund på flere niveauer, både som aktive debattører programmet og som udstiller med en stor stand i byen. Når Naturmødet 2022 løber af stablen den 19.-21. maj er jægerforbundet stadig til stede, om end uden en decideret stand.

- I år vil vi fokusere på at deltage i debatter og netværke med det øvrige grønne Danmark, forklarer Claus Lind Christensen, formand for Danmarks Jægerforbund. Han uddyber:

- Efter et par hårde coronaår har vi simpelthen behov for at fokusere på kontakten med de øvrige aktører på Naturmødet og på at være aktive i debatterne, som finder sted rundt omkring på Naturmødet. Der er masser af spændende emner til debat i år. Her har vi en fantastisk mulighed for at mødes og genopfriske den fysiske kontakt – og til at vise flaget og give vores besyv med.

F.eks. deltager jægerforbundet i debatten "Er jagten OK i et moderne samfund," som er arrangeret af Det Dyreetiske Råd. Her skal Claus Lind Christensen diskutere de etiske aspekter af jagt med to medlemmer af Det Dyreetiske Råd, nemlig tv-vært og forfatter Sebastian Klein, og naturvejleder og biolog Jes Aagaard.

Kig forbi Hirtshals – det er gratis

Naturmødet i Hirtshals er for alle naturinteresserede, og det koster ikke noget at lægge vejen forbi. Gennem et hav af debatter, nature talks, live streams, præsentationer, oplevelser og naturture bliver dit syn på naturen udfordret. Hvad skal vi med den? Skal den reddes eller bruges? Bevares eller udvikles? Bliv inspireret, når fagfolk, politikere og entusiaster støder sammen om naturen.