Offentliggjort den: 14. april 2022

Det Gyldne Slip Østjylland

Så er der godt nyt til buejægere og -skytter med hang til Træk & Slip i kreds 3. Buejagtkoordinatorerne har sammen med Grenaa Buejægere og Silkeborg og Omegns Buejægere startet Det Gyldne Slip.

Tekst og Foto: Jørgen Haller

I Nordjylland har man i fem år kørt en klubturnering som Træk & Slip-dysten, og tanken er at få lavet noget lignende i kreds 3. Der udsendes i disse dage invitationer til den første skydning som afholdes den 14. maj i Grenaa. Inden sommerferien afholdes endnu skydning på et endnu ikke fastlagt sted.

Turneringen er åben for alle buejægere og -skytter og vi kan garantere, at alle uanset niveau får noget ud af at deltage. I det mindste en masse god træning, noget hygge og helt sikkert nogle nye jagthistorier. Så uanset om du er i en forening eller ej, så meld dig til og få skabt dig et netværk blandt ligesindede. Der må også gerne være flere foreninger med. Så, er du med i en forening og kunne I tænke jer at være med eller høre mere om det? Så kontakt Bjarne Birkbak eller Henrik Juhl Haugstrup - du finder deres kontaktoplysninger her.

Hvis ikke klubben råder over nok dyr, så hjælper koordinatoren og de andre klubber hinanden. Buejagtkoordinator i kreds 3, Bjarne Birkbak, håber at mange buejægere vil bakke op og deltage, uanset om de er medlem af FADB, jægerforbundet, Bueskydning Danmark.

- Det drejer sig om, at vi skal mødes til noget hyggeligt 3D-skydning, snakke sammen og hjælpe hinanden. Vi deler jo alle en fælles passion for buejagt, siger Bjarne.

Find kontaktoplysninger på Grenaa Buejægere her. Du kan skrive til Silkeborg og Omegns Buejægere på silkeborgogomegnsbuejaegere@gmail.com.