Offentliggjort den: 23. november 2021

Buejægerne støtter op om Det Gyldne Slip

Del af nordjysk kursusgebyr til den obligatoriske buejagtprøve doneres til landsdelens åbne bueturnering. Turneringen er åben for alle. Billedet herover viser samlingen fra turneringens første år.

Tekst og Foto: Jørgen Haller

Ja, hvad er det nu for noget. Joh, i Nordjylland holdes det obligatoriske buejæger-kursus kun ét sted, nemlig i Hjallerup. Kurset drives af frivillige kræfter, som de sidste 10 år har holdt talrige kurset og hjulpet et utal af nye buejægere på vej – med fornøjelse (bonusinfo: Vi gør det igen 12. marts 2022). Sådan bliver det ved at være. Nu dog med den lille ændring, at kursuslærerne har besluttet at anvende en del af kursusgebyret på at støtte op omkring Det Gyldne Slip.

Det Gyldne Slip er en turnering i Nordjylland, hvor alle med interesse for 3D-skydning og buejagt kan mødes til en venskabelig dyst. Turneringen blev født i 2017 og har således i 2021 fejret sin 5 års fødselsdag. Og, planerne er allerede lagt for 2022. Vi starter i Støvring og slutter i Thy med kredsmesterskab. Det Gyldne Slip er åben for alle uanset om man er medlem af DJ, FADB, DGI eller COOP! Og, nok så væsentligt, uanset hvor dygtig eller dårlig man skyder, så er man sikret en fornøjelig og lærerig dag. Det er helt sikkert værd at holde øje med.

Når kursuslærerne har besluttet at støtte turneringen, så skyldes det, at vi kan se hvor stor betydning det har for buejægerne at de kan komme ud og skyde på varierende baner. Det gør kort sagt buejægerne til bedre skytter, hvis de træner målrettet. Og, 3D-skydning under forskellige forhold er målrettet jagttræning. Vi er derfor glade for at kunne yde et lille bidrag 0g forhåbentligt få endnu flere buejægere ud og skyde 3D.