Offentliggjort den: 02. august 2022

Augustnummeret af Jæger er på gaden

Som medlem af jægerforbundet kan du i disse dage finde august-nummeret af Jæger i postkassen og online. Er du ikke medlem endnu, kan du læse den gratis appetitvækker her.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Sommerferien er for de flestes vedkommende ved at gå på hæld, og juli er blevet til august. Det er blevet tid til at sende august måneds udgave af Jæger ud til medlemmerne af Danmarks Jægerforbund. Klar til at blive nydt i eftermiddagssolen på terrassen. Skulle dit blad mod forventning udeblive, skal du følge proceduren her.

Aktuelle emner - som altid

Som altid kan du se frem til endnu et spændende blad med masser af gode historier over de 120 sider. Læs f.eks. om trækfuglenes hårde odds, når de skal forsøge at eksistere i en verden med klimaforandringer. I artiklen "Fire skarpe skydere til begynderen" på side 54 dykker vi ned i det altid aktuelle emne for enhver nyjæger - nemlig kunsten at vælge sit første haglgevær. I artiklen får du fire bud på gode haglgeværer til begynderen. På side 105, i artiklen "Den grønne vej," bringer vi historien om årets repræsentantskabsmøde, som fandt sted i juni måned, hvor bl.e. emner som biodiversitet, klimaforandringer og landbrug fyldte meget.

Dertil kommer alle de andre historier, f.eks. anmeldelser, lokalsiderne mv., som du altid kan finde i Jæger.

Forsidefotoet, som vi bringer et udsnit af i denne nyhed, er leveret af Jan Tandrup Petersen. Ræven udgør en vigtig del af fødekæderne i den danske natur. Den er desuden en yndefuld vildtart at møde i det fri.

Magasinet er online nu

Alle jer, der er medlemmer af jægerforbundet, kan logge ind på medlemsnettet og få adgang til denne udgave af Jægers 120 sider i en læse- og bladrevenlig online udgave - eller I kan læne jer tilbage og glæde jer til at den leveres i postkassen inden for den nærmeste fremtid. Husk, at både magasinet og medlemsbladet også kan læses via appen Jæger.

Som sædvanlig har vi sammensat en gratis appetitvækker med nogle af historierne fra magasinet. Denne måned får du 29 siders læsestof kvit og frit: