Offentliggjort den: 16. november 2021

Sikkerhedstilbagekaldelse fra Guntex

Guntex tilbagekalder patroner af mærket Kent Fasteel Bio Wad Quad Seal, da der har været tilfælde, hvor haglskålene ikke har lukket tæt i løbet.

Vi har modtaget følgende pressemeddelelse fra Guntex:

"Guntex tilbagekalder i samarbejde med fabrikanten Gamebore patroner af mærket Kent Fasteel Bio Wad Quad Seal i kal. 1270 32 g, i str. 3, 4 og 5.

Årsagen hertil er, at vi er blevet opmærksomme på, at der ved nogle at de nye Kent Fasteel Bio Wad Quad Seal har været tilfælde, hvor haglskålen ikke har lukket tæt i løbet, hvorved gastrykket er passeret forbi haglskålen. I nogle tilfælde har det medført, at skuddets hastighed er blevet meget reduceret, og i andre tilfælde er haglskålen blevet i løbet.

Godt nok skal jægeren altid tilse, at løbene er rene før geværet genlades, men for at undgå, at nogen kommer til skade, tilbagekalder vi disse patroner for en sikkerheds skyld. Hvis du ligger inde med nogen af disse patroner, bedes du returnere disse til din forhandler og få pengene tilbage.

Vi beklager meget ulejligheden, men sikkerhed frem for alt."