Offentliggjort den: 02. februar 2021

Så kan du igen bestille
Ask & liv-kasser

En enorm interesse for jagt, natur og fiskeri rundt om i danske børnehaver betød i efteråret, at alle projekt Bliv NaturligVis' gratis materialekasser - de såkaldte Ask & Liv-kasser - blev revet væk på få timer. Nu har du igen chancen.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

På grund af stor efterspørgsel i efteråret, da projekt Bliv NaturligVis sidst stillede 400 af de såkaldte Ask & Liv-kasser på højkant, har man nu klargjort endnu en sending kasser, som er klar til at komme ud til danske børnehavebørn. Materialet i kasserne er meget eftertragtet, og vi har fået masser af gode tilbagemeldinger fra de børnehaver, der bestilte i efteråret.

Denne gang har vi desværre ikke mulighed for at forære kasserne væk, men sælger dem for 350 kr. plus moms pr. kasse. Kasserne kan bestilles her.

Bliv NaturligVis er et formidlingsprojekt skabt i et samarbejde mellem Danmarks Jægerforbund og Danmarks Sportsfiskerforbund. Projektet er støttet af Nordea-fonden.

Fantasi, indlevelse og fordybelse

Bliv NaturligVis' nye store satsning, "Ask & Liv - flytter ud i naturen," er et spændende og lærerigt materiale målrettet børnehaver, der ønsker at arbejde med et natur-forløb, der skaber fantasi, indlevelse og fordybelse. Børnene inviteres ind i en spændende historiefortælling og ud på spændende eventyr i den enkelte børnehaves nære natur. Materialet kombinerer en levende historiefortælling om jægerstenalderbørnene Ask & Liv, med tilhørende lærerige og engagerende aktiviteter, der kan sammensættes til et unikt pædagogisk forløb.

Rekvisitterne i kasserne består af f.eks. et kaninskind, flinteredskaber og en mini højtaler, som kan tages med på tur og benyttes til at lytte til fortællingen om de to jægerstenalderbørn, Ask & Liv, ude i naturen. Kasserne indeholder også plancher, plakater og hæfter mv. Kasserne er ment som et supplement og en hjælpende hånd til at komme godt i gang med et Ask & Liv-forløb rundt omkring i landets børnehaver.