Offentliggjort den: 27. december 2021

Jagt & Outdoor: Nordiske Konservator-mesterskaber 2022

Kampen bliver hård, når flere af branchens allerbedste dyster i De Åbne Nordiske Konservatormesterskaber – og du kan opleve alle de imponerende trofæer, når du besøger Jagt & Outdoor i Odense. Mesterskaberne arrangeres af Dansk Zoologisk Konservatorforening.

Niveauet er tårnhøjt, og der er fokus på selv de allermindste detaljer, når der deles rosetter og vinderbånd ud til De Nordiske Konservatormesterskaber 2022. Besøgende på Jagt & Outdoor kan komme helt tæt på og opleve det imponerende arbejde, når de fænomenale trofæer udstilles på messen.

- Det er et spændende felt af fagligt dygtige konservatorer, der mødes i dette mesterskab. Og vi forventer også deltagelse fra lande uden for Norden. Det betyder, at når du besøger Jagt & Outdoor, så får du en helt unik oplevelse. Håndværket er mageløst og helt virkelighedstro, siger Jesper Tikiøb, projektleder på Jagt & Outdoor.

Tre dage med flotte trofæer

Bedømmelsen af trofæarbejdet starter den 31. marts, og derfor vil det være muligt at gå på opdagelse blandt de beundringsværdige kunstværker allerede fra messens første åbningsdag. Hos Dansk Zoologisk Konservatorforening, der arrangerer mesterskaberne, ser man frem til at kunne vise de mange trofæer frem for de besøgende på Jagt & Outdoor:

- Dansk Zoologisk Konservatorforening ser frem til afviklingen af de nordiske mesterskaber. Jagt & Outdoor messen i Odense sætter de perfekte rammer for os. Vi glæder os, fortæller Kim Højland, formand for Dansk Zoologisk Konservatorforening.