Offentliggjort den: 23. december 2021

Lyt til DJ Podcasts i Julen

Så er der igen nye lydfortællinger i DJ Podcast. Hør alle tre afsnit i historien om køkkenbordsforliget, og hør de to første afsnit i vores serie om jagthunden.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Husk, at nu kan du lytte til Danmarks Jægerforbunds podcasts når som helst, hvor som helst - f.eks. i bilen, i skydetårnet under jagten eller når du går aftentur med din hund. Vi vil løbende publicere nye afsnit, så hold øje med siden eller hent afsnittene der, hvor du plejer at hente dine podcasts.

Første december lancerede vi Danmarks Jægerforbunds første podcast, som samtidig var første afsnit i vores serie om jagthunden. Hvornår begyndte vi at jage med hunde, og hvad skal man være OBS på ved valg af race, opdrætter og hvalp? Vi har planlagt en længere række afsnit, og foreløbig er de to første publicerede - nemlig afsnittene "Jagthundens historie" og "Indlæringspsykologi og adfærdsbiologi."

Men der er også mere at komme efter på DJ's podcastkanal. Her, op imod den stundende højtid, har vi indtalt de tre artikler om det historiske køkkenbordsforlig og lagt ud som podcast.

Vil man forstå den nyere danske jagthistorie, er det såkaldte køkkenbordsforlig den helt centrale begivenhed. Det er i forbindelse med køkkenbordsforliget, at fagligheden i vildtforvaltningen for alvor kommer i højsædet. Det er i forbindelse med køkkenbordsforliget, at jægerne og de øvrige grønne interesseorganisationer lærer at samarbejde. Det er i forbindelse med køkkenbordsforliget, at jagten bliver fremtidssikret, og at de jagtkritiske røster i samfundet forstummer. I denne podcast-serie genfortæller vi tre artikler om køkkenbordsforliget, som første gang blev bragt i bladet Jæger i december 2019, januar og februar 2020. Du har også mulighed for selv at læse de tre artikler her.