Offentliggjort den: 02. november 2021

Kursus for jagtbueinstruktører, 2021

Tillykke til de tolv nye jagtbueinstruktører, som blev uddannet på jægerforbundets instruktørkursus i weekenden. De er nu klar til indsats ude i deres jagtforeninger.

Tekst og Foto: Lars Thune Andersen

I weekenden 30.-31. oktober afholdt Danmarks Jægerforbund jagtbueinstruktørkursus i Jagtens Hus ved Kalø. Kurset resulterede i tolv nye jagtbueinstruktører, som nu skal ud at virke i deres lokale foreninger. Det er anden gang jægerforbundet afholder instruktørkursus for jagtbue, og der er nu - inkl. weekendens nyuddannede flok - i alt uddannet tyve bueinstruktører i regi af Danmarks Jægerforbund.

Kurset blev som sagt afholdt i Jagtens Hus over to dage med i alt seksten lektioner. Det er David Hauge fra Hauges Bueskydning der er underviser på uddannelsen. Kurset er målrettet jagtbueinstruktørens virke i lokalforeningen, og der bliver undervist i en bred vifte af emner - fra regler og sikkerhed over opsætning og trimning af jagtbue, til praktisk instruktion af bueskytter samt arbejdet i lokalforeningen.

De tolv nye bueinstruktører er Troels Kirkegaard, Morten Stochkendahl, Flemming Bagger, Stefan Pedersen, Klaus Jensen, Bjarne Olsen, Anders Larsen, Carsten Winther, Tom Buxbom, Mikkel Autzen, Gordon Qvist og Bjarne Birkbak. Er du interesseret i at komme på kursus næste år? Så skal du kontakte din lokale buekoordinator.