Offentliggjort den: 23. april 2021

Husk reglerne for skydestiger og skydetårne

Ligesom tidligere år får DJ i øjeblikket mange henvendelser fra jægere vedr. korrekt placering af skydestiger og -tårne. Kend reglerne før bukkejagten går ind.

Hvad er reglerne for transportable stiger og permanente tårne? Konsulent i Danmarks Jægerforbund Niels Henrik Simonsen giver i filmen herunder et indblik i de regler, du skal kende til, hvis går med tanker om skydestiger og skydetårne på dit revir. Hvordan placerer du dit skydetårn korrekt, og hvor højt må du bygge det? Må du sætte tag på - og må du placere en skydestige i skellet til naboen, mv. Spørgsmål er der nok af, og i filmen forsøger vi at besvare de fleste af dem.

Filmen er opdateret, så den også afspejler de gældende regler i forhold til tårn på konstruktionerne:

Se desuden filmen om hvordan du bygger et skydetårn: