Offentliggjort den: 26. marts 2021

Erfaren DJ-konsulent sætter fokus på DJ Outdoor & Event

Samfundet er ved at genåbne - og det samme er de mange aktiviteter i jægerforbundet. DJ-konsulent Peter Smærup bliver fremover eksternt tilknyttet som underviser, bl.a. i DJ Outdoor & Event, og vil arrangere oplevelser, kurser og teamprocesser i naturen.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Konsulent og projektleder i Danmarks Jægerforbund Peter Smærup stopper sin fastansættelse pr. 1. april 2021. Han fortsætter dog sine opgaver som ekstern underviser, og vil derfor også i fremtiden fungere på freelance basis i Danmarks Jægerforbund, bl.a. i forbindelse med DJ lederuddannelsen og andre uddannelser, feltarbejde mv.

Peter vil, i regi af sit firma PSConsult-event, arrangere oplevelser, kurser og teamprocesser i naturen for dig og dine kollegaer, familie eller venner. Tag f.eks. et kig på mulighederne for en Hyggestund i skoven, Vild mad på bål eller overvej at lade os arrangere et skræddersyet kursus med fokus på teamprocesser i naturen. DJ har flere samarbejdspartnere under paraplyen Outdoor & Event.

Et kendt ansigt i jægerverdenen

Mange jægere og jagtforeninger har igennem årene stiftet bekendtskab med Peter Smærup, som i løbet af sine 11 år i Danmarks Jægerforbund har varetaget mange forskellige funktioner - f.eks. som projektleder i forbundets mårhundeprojekt og regulering af invasive arter, som projektleder i Prædations projekt Nationalpark Vadehavet, samt som uddannelsesansvarlig for vildtforvalter- og herregårdsjæger uddannelserne. Han har også lagt ansigt og stemme til mange af de film, der er lavet om f.eks. fældebygning, etablering af baitpladser, mv.

Men efter at jægerforbundet sidste år tabte udbuddet om uddannelse til Skovskolen, har det været nødvendigt at lægge om og prioritere opgaverne på en ny måde.

Samarbejdsaftale om ekstern tilknytning

I stedet for at sige farvel til den erfarne medarbejder, er der indgået en samarbejdsaftale om ekstern tilknytning. Det er imidlertid ikke første gang i Smærups karriere, at han tilknyttes jægerforbundet i en ekstern stilling. Således virkede han fra 1988 og frem til 2010 som ekstern underviser inden for jagt og vildtforvaltning.

Peter Smærup er oprindelig uddannet vildtforvalter og herregårdsskytte (1987), og har siden uddannet sig som proceskonsulent og inden for coaching, projektledelse, akademiuddannelse i ledelse mv. Peter Smærup fortsætter sine aktiviteter i PSConsult-event.