Offentliggjort den: 27. maj 2021

Ansøgninger til Skydebanepuljen er behandlet

Alle ansøgninger til årets skydebanepulje er nu gennemgået, og ansøgere kan forvente svar inden 23. juni.

Er din skydebane iblandt dem, der i 2020 har indsendt en ansøgning til Miljøstyrelsens skydebanepulje? Så er ventetiden snart forbi. I dag mødtes koordineringsgruppen for Skydebanepuljen nemlig og gennemgik alle indsendte ansøgninger. De er nu færdigbehandlet, og ansøgerne kan forvente svar inden den 23. juni 2021.

Hvert år uddeler Miljøstyrelsen ca. 1 million kr. til foreninger, der vil etablere nye flugtskydebaner eller renovere eksisterende baner. Pengene kommer fra jagttegnsmidlerne, og formålet er at sikre jægerne gode muligheder for at vedligeholde og forbedre deres skydefærdigheder.

Skydebanepuljen blev etableret i 2001 som et led i indsatsen for at opbygge og forbedre kapaciteten på de danske flugtskydebaner. Der gives derfor udelukkende tilskud til flugtskydebaner, som anvendes til træning af jægere, og ikke til anlæg, der drives på kommercielle vilkår.