Offentliggjort den: 20. november 2020

Webinar om blyfri ammunition

Den 24. november afholder Danmarks Jægerforbund et webinar, hvor vi nørder igennem med alt det våbentekniske i forbindelse med overgangen fra bly til blyfri. Alle interesserede kan være med - tilmeld dig nu!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Som annonceret i forrige uge ønsker miljøminister Lea Wermelin og Danmarks Jægerforbund at at udfase bly i riffelammunition til jagt, fordi bly er et tungmetal, som ikke hører hjemme i naturen. Med denne beslutning bliver Danmark det første land i verden, som helt forbyder bly i ammunition til jagt – både i hagl og riffelammunition.

I den forbindelse afholder jægerforbundet et webinar om emnet. Det sker på tirsdag den 24. november kl. 19.00. På webinaret foretager vi en grundig gennemgang af alt det våbentekniske i forbindelse med overgangen fra bly til blyfri. Vi går helt tæt på de tekniske udfordringer og de mange løsninger. Vi skal også snakke om patrontyper og diverse test, samt høre lidt om, hvorfor du ikke ønsker at servere blyholdigt kød til f.eks. børn og gravide.

Webinaret er for alle interesserede – også ikke-medlemmer. Alt, hvad du behøver for at være med, er en stabil internetforbindelse. Værter ved webinaret er:

• Niels Kanstrup, biolog
  • Anders Hatting Larsen, bøssemager
  • Lars Thune Andersen, våbenkonsulent ved DJ
  • Nicholai Vigger Knudsen, våbenkonsulent ved DJ

Læs mere om webinaret og tilmeld dig