Offentliggjort den: 22. april 2020

Vejledninger om genåbning af skydebaner er klar

Jægerforbundet præsenterer nu vejledninger vedr. genåbning af riffel- og flugtskydebaner. Det sker i samarbejde med DGI Skydning, Dansk Skytte Union og Dansk Flugtskydnings Forbund.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Hvilke typer baner kan åbne, hvilke skydeaktiviteter kan banerne tilbyde og hvordan forholder skytterne sig? Mange skydebaner oplever lige nu stor tvivl og forvirring om, hvilke regler der gælder for genåbningen af faciliteterne. Og det er forståeligt nok. Derfor har Danmarks Jægerforbund, i samarbejde med DGI Skydning, Dansk Skytte Union og Dansk Flugtskydnings Forbund, udarbejdet to supplerende vejledninger - én til riffelskydning og én til flugtskydning.

Her får du svar på de fleste af de spørgsmål, der trænger sig på i øjeblikket. Hold f.eks. altid mindst 2 meters afstand mellem skytterne og sørg for at klubhuset og øvrige opholdsfaciliteter er lukket. Gå til vejledningerne herunder:

Læs mere om corona-krisen i jægerforbundet.