Offentliggjort den: 22. september 2020

Vejledning for fællesjagter

Jægerforbundet har netop publiceret en generel vejledning for afholdelse af efterårets fællesjagter, under hensyntagen til COVID-19.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Efterårsjagterne står for døren, og i en tid med COVID-19 er det nødvendigt at finde en måde at afvikle jagterne på en sundhedsmæssig forsvarlig måde. Derfor har Danmarks Jægerforbund udarbejdet en vejledning for fællesjagter, som både tager udgangspunkt i de ting, man som jagtleder skal huske, og hvad man som deltager skal huske.

Vejledningen kommer med anbefalinger i forbindelse med både måltider, selve jagten, transport imellem såterne og til hvad man bør være obs på efter jagten.

Under alle omstændigheder bør man tænke sig om og sørge for at passe på sig selv og sine jagtkammerater. Er du i risikogruppen for COVID-19, bør du overveje din deltagelse i en jagt, hvis du er utryg over forholdene. Oplever du sygdomssymptomer, bør du blive hjemme, så du ikke udsætter andre for smittefare.

Du kan holde dig orienteret om generel info om COVID-19 i forhold til Danmarks Jægerforbund på vores infoside. Her finder du alle vores vejledninger og retningslinjer, mv.