Offentliggjort den: 08. januar 2020

Søg midler i Hedeselskabets medlemspulje

Hedeselskabet opfordrer DJ's jagtforeninger til at gøre brug af muligheden for at søge om penge til projekter, som bidrager til at udvikle natur, miljø, energi og levevilkår i Danmark. Selskabet uddeler i alt en kvart million i 2020.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Hedeselskabet

Står jeres jagtforening og mangler et beløb til et godt projekt, som er til gavn for natur og miljø? Så er Hedeselskabets medlemspulje måske en mulighed for jer. Puljen, som uddeler 10 portioner af 25.000 kr. i 2020, kan søges af alle medlemmer af Hedeselskabet. Men jagtforeningen behøver ikke at være medlem fro at få andel i de i alt 250.000 kr.

Et medlem af Hedeselskabet kan nemlig vælge at pege på et projekt, som hans eller hendes jagtforening gerne vil realisere. Dvs. at det blot er ansøgeren, der behøver være medlem af Hedeselskabet, og ansøgeren behøver ikke have aktier eller tage aktiv del i projektet. Et medlemsskab koster ca. 200 kr. om året.

Da Hedeselskabet er en selvejende institution med status som erhvervsdrivende fond vil overskuddet af Hedeselskabets kommercielle aktiviteter ikke blive udbetalt til en stribe aktionærer. I stedet investerer Hedeselskabet pengene i for eksempel innovation og i at gøre Danmark til et bedre sted at være for de fremtidige generationer.

Det gør de ved at dele penge ud til forskellige formål. Der er ansøgningsfrister for medlemspuljen den 1. februar og 1. juli 2020.