Offentliggjort den: 19. marts 2020

Opdateret guide: Natur- og vildtpleje på landbrugsarealer

Danmarks Jægerforbund har opdateret guiden for natur- og vildtpleje på landbrugsarealer. Guiden er frit tilgængelig for alle.

Tekst: Jakob Bergmann Nielsen

Forvirrende regler og bureaukrati er ofte den største hindring for, at jægere og landbrugere kaster sig ud i natur- og vildtpleje på landbrugsarealer.

Derfor har Danmarks Jægerforbund igen i år udarbejdet en ny version af ”Natur- og vildtpleje på landbrugsarealer”, som har til formål at guide dig gennem nogle af reglerne og beskrive mulighederne i Grundbetalingsordningen og diverse relevante tilskudsordninger.

Der findes i dag vide rammer, som kan bidrage til at skabe bedre levesteder for insekter, pattedyr og fugle, som er tilknyttet det åbne landbrugsland. Folderen formidler på baggrund heraf konkrete forslag til hvordan man forbedrer levestederne i landbrugslandet til gavn for vildtet, naturen og biodiversiteten. Det anbefales dog, at du altid inddrager en landbrugsrådgiver, når der udføres natur- og vildtpleje på landbrugsarealer.

Du kan læse guiden Natur- og vildtpleje på landbrugsarealer 2020 herunder: