Offentliggjort den: 30. oktober 2020

Nye retningslinjer for skydebaner

Danmarks Jægerforbund og de øvrige aktører inden for området er nu klar med COVID-19-opdaterede retningslinjer for både inden- og udendørs skydebaner.

Tekst og Foto: Jacob Munkholm Jensen

Der er blevet arbejdet intensivt på en opdatering af retningslinjer for skydebaner. Dette er en indsats, som jægerforbundet har koordineret sammen med de øvrige aktører inden for området, Dansk Firmaidræts Forbund, Skydebaneforeningen Danmark, Dansk Skytte Union og DGI Skydning.

Med de nye retningslinjer for skydebaner kommer Danmarks Jægerforbund og de øvrige aktører med anbefalinger til, hvordan indendørs og udendørs aktiviteter kan gennemføres sundhedsmæssigt forsvarligt.

Det er dog i sidste ende altid en individuel vurdering af lokale forhold, som den enkelte forening må gøre sig med udgangspunkt i et forsigtighedsprincip og sund fornuft.