Offentliggjort den: 08. juni 2020

Nye retningslinjer for genåbning

Samfundet står overfor yderligere genåbninger, og det kan få positiv betydning ude i jagtforeningerne. Jægerforbundet er klar med nye, konkrete retningslinjer.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Når fase 3 af samfundets genåbning aktiveres i dag, mandag den 8. juni, vil det sandsynligvis få positiv betydning for mange jagtforeningers aktiviteter. Regeringen og Folketingets partier er blevet enige om, at indendørs idræts- og foreningsliv kan genåbne fra i dag. Det gælder blandt andet svømmehaller, træningscentre og en de facto genstart af det indendørs baserede Foreningsdanmark. Herunder mange jagtforeningers indendørs arrangementer, såsom foredrag, møder og almindelige hyggeaftener i klubhuset.

Dog er det stadig nødvendigt at følge en række retningslinjer.

- Vi har opdateret vores vejledning på baggrund af de udvidelser, som ligger i genåbningens fase 3. De væsentligste ændringer er, at forsamlingsforbuddet er blevet hævet til 50 personer og at det nu er muligt at afholde indendørs aktiviteter, lyder det fra Lars Thune Andersen, som er ansvarlig for formidling af coronatiltag i Danmarks Jægerforbund.

Du kan finde de vejledninger, der har relevans for dig, ved at klikke her.