Offentliggjort den: 07. juli 2020

Ny direktør i Danmarks Jægerforbund

Karen Friis tiltræder 1. august 2020 som ny direktør for Danmarks Jægerforbund.

Tekst: Joan Brønnum Kvist

Karen Friis kommer senest fra en stilling som direktør for DGI Idræt & Motion, hvor hun har været siden 2011. Inden da havde Karen en række poster internt i DGI blandt andet som hovedbestyrelsesmedlem og som leder af HR-afdelingen.

Om sit nye job udtaler Karen Friis:

- Jeg er stolt over at blive en del af Danmarks Jægerforbund, og jeg glæder mig til at komme i gang og lære organisationen, de frivillige og medarbejderne at kende. Det bliver især spændende at få indsigt i et nyt fagområde. Som foreningsmenneske brænder jeg for at gøre en forskel for foreningerne og deres medlemmer. Derfor ser jeg frem til at skulle arbejde sammen med medlemmerne om at gøre Danmarks Jægerforbund til et endnu bedre forbund at være en del af.

Claus Lind Christensen, formand for Danmarks Jægerforbund supplerer:

- Med Karen Friis som ny direktør har vi fundet et erfarent foreningsmenneske til at stå i spidsen for administrationen. Det ser vi i Hovedbestyrelsen frem til, og vi er helt sikre på, at Karens erfaring med organisationsudvikling kan styrke vores arbejde med målrettede medlemstiltag og fremtidens organisationsstruktur yderligere.