Offentliggjort den: 10. juni 2020

Link til film fra mårhundekursus

Tirsdag aften, den 9. juni, afholdt Danmarks Jægerforbund online webinar med fokus på mårhunden og dens hvalpe. Vi optog det hele og har lagt filmen ud her.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Lige nu er det vigtigt at vælge en bekæmpelsesstrategi, der sikrer det størst mulige udbytte af reguleringen under dyreværnsmæssige hensyn. Indsatsen skal målrettes hvalpene, men således at hele familien i sidste ende er nedlagt. Det foregår ved fældefangst, beskydning eller regulering ved grav.

Tirsdag den 9. juni kl. 20.00 gav Danmarks Jægerforbund sammen med nogle meget erfarne mårhundejægere gode råd om, hvordan vi mest effektivt bekæmper mårhunden i de kommende måneder. Det skete på et online webinar, hvor alle kunne deltage. Vi optog hele sceancen, og du kan se eller gense det herunder.

Emnerne for aftenen var:

• Grundlæggende repetition af mårhundens levevis
  • Det lovgivningsmæssige udgangspunkt for indsatsen
  • Hvordan arbejder man mest effektivt med fælderne?
  • Kan baitpladserne stadig bruges og hvordan?
  • Hvordan arbejder vi bedst sammen om opgaven?

Bliv medlem i dag

Er du endnu ikke medlem af Danmarks Jægerforbund? Så kan du melde dig ind her. Du kan også sende en sms til 1919 med teksten ”blivmedlem”, efterfulgt af et mellemrum, navn og telefonnummer. Så kontakter vi dig.

Gå ikke glip af indsigt og indflydelse i jagtens verden. Som medlem får du:

• Jagtoplevelser og interessefællesskab gennem landets mange jagtforeninger
  • Landets største og bedste jagtmagasin JÆGER, spændende online artikler og nyeste viden om jagt
  • Fuld adgang til Jæger app med masser af nyttige værktøjer bl.a. GPS-baserede jagttider og markedsplads
  • Tilbud om jagtrelaterede kurser, arrangementer og uddannelser
  • Indflydelse på jagtpolitik i Danmark og Europa
  • Juridisk og faglig rådgivning ved medlemskab