Offentliggjort den: 28. oktober 2020

Jægeraspiranternes bibel er på gaden

Så skete det endelig! Du kan nu bestille en opdateret udgave af lærebogen Jagttegn, samt Lovsamling til Jægeren 2020-2021. Køb dem nu og bliv klar, når sæsonen for jagttegn går ind.

Tekst og Foto: Jacob Munkholm Jensen

Danmarks Jægerforbunds undervisningsmateriale til jagttegnsaspiranter har altid været garant for høj kvalitet og stor faglighed, uden at gå på kompromis med noget som helst. Og sådan er det stadigvæk, når du får den nyeste udgave af lærebogen Jagttegn i hånden. Bogen er udkommet fra SEGES forlag, og kan nu bestilles på forlagets hjemmeside.

- Alt jagttegnsmateriale opdateres årligt, så vi sikrer, at stoffet altid står mål med virkeligheden og myndighedernes vejledninger. Derfor udkommer vores lovsamling da også hvert eneste år i en ny version, hvorimod den store lærebog kun udkommer efter behov, forklarer jægerforbundets gruppeleder for uddannelse, Jes Mikkelsen.

Denne opdatering er således den fjerde i værkets levetid, og indeholder enkelte nye billeder samt info om natsigte og blyfri ammunition. Selve lovsamlingen udkommer i samme kendte form som tidligere år. Væsentlige ændringer i bekendtgørelserne er markeret yderligere i år, så du let bliver opdateret. Kig efter markeringen "Nyt 2020" i marginen på siderne.

Ifølge Jes Mikkelsen udkommer de to opdaterede bøger strategisk godt lige nu, kort før sæsonen for de fleste jagttegnskurser sætter i gang i løbet af december-januar og peaker et stykke inde i februar-marts.

For at fejre de nye udgivelser har Danmarks Jægerforbund og SEGES valgt at frigive 40 nye spørgsmål på træningsportalen jagtprøven.dk. Her kan alle ganske gratis gå ind og teste deres jagtviden.

Tjek spørgsmålene og din egen jagtviden ud her - knæk og bræk!

Se filmen om lærebogen Jagttegn her: