Offentliggjort den: 27. juli 2020

Instruktør søges til jagthundeområdet i Østjylland

Vil du være en del af et spændende team? Danmarks Jægerforbund søger forbundsinstruktør til jagthundeområdet i Østjylland.

Som forbundsinstruktør får du muligheden for at sætte yderligere fokus på processen omkring uddannelse, vidensdeling og erfaringsudveksling blandt de mange frivillige jagthundeinstruktører, trænere, hjælpere m.fl., som er med til at skabe et solidt fundament af egnet apporterende jagthunde - uddannet på hundens præmisser.

Du skal med andre ord være med til at løfte niveauet blandt vores dygtige jagthundeinstruktører, kursister og andre med interesse for jagthunde. Som forbundsinstruktør får du til opgave at undervise, motivere, dele viden og erfaring, og ikke mindst øge og udvikle kendskabet til træning af jagthunde i Danmarks Jægerforbund.

Danmarks Jægerforbund har altid fokus på udvikling og uddannelse af jagthundene i Danmark. En brugerundersøgelse viser, at 57 pct. af medlemmerne har én eller flere jagthunde. Samtidig er tilslutningen til hundetræning i vores godt 400 jagtforeninger, der tilbyder hundetræning, støt stigende.

Primære arbejdsopgaver

• Efteruddannelse af jagthundeinstruktøruddannelse lokalt i jagtforeningerne
  • Koordinering af uddannelse, vidensdeling og erfaring mellem jagtforeninger, der tilbyder jagthundetræning
  • I samarbejde med de øvrige forbundsinstruktører og jagthundekonsulenten at sikre forsat udvikling og nytænkning i uddannelse af jagthunde
  • Sikre et forsat stort tilbud af kurser og uddannelse målrettet bredden af jagthundeførere i Danmark
  • Undervise på efteruddannelser, tilvalgsmoduler m.m., samt afholdelse af foredrag

Faglige kompetencer

Det er et krav, at du:

• har gennemført uddannelsen som jagthundeinstruktør med et tilfredsstillende resultat
  • som forbundsinstruktør lever op til DJ’s etiske anbefalinger for træning og håndtering af hund
  • udviser både kendskab og forståelse for uddannelse af egen hund på hundens præmisser
  • kan tilrettelægge et både teoretisk og praktisk undervisningsforløb, der favner bredden af jagthunde i Danmark

Personlige styrker

• Du kan gennemføre både teoretisk og praktisk undervisning på et hundefagligt højt niveau
  • Du udviser højt engagement og udpræget stor lyst til at inspirerer og motivere instruktører i jagtforeningerne
  • Du kan samarbejde på en anerkendende måde, der skaber tillid og gode relationer internt i DJ og eksternt til andre foreninger og medlemmer
  • Du har en meget udadvendt personlighed og gode formidlingsegenskaber i både skrift og tale

Der er fastlagt honorar og kørselsgodtgørelse til stillingen. Organisatorisk og hundefagligt refererer du til jagthundekonsulenten i Danmarks Jægerforbund. Der vil løbende blive afholdt ansættelsessamtaler, hvor du vil blive bedt om at tilrettelægge en kort hundefaglig undervisningssituation. Ansættelse sker løbende indtil stillingen er besat.

Du kan ansøge via dette link.

Ansøgning mærkes ”Forbundsinstruktør”.

Har du spørgsmål stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Jagthundekonsulent Ove Dam Hedegaard på tlf. 31 19 49 90.