Offentliggjort den: 18. december 2020

Glædelig jul til Danmarks buejægere

Planlægningen af næste års møder i forbindelse med fusionen af FADB og DJ går så godt, at julefreden nu har sænket sig over arbejdsgruppen.

Tekst: Thomas Lindy Nissen

Siden offentliggørelsen af fusionsplanerne mellem Forening af Danske Buejægere (FADB) og Danmarks Jægerforbund (DJ) er tiden blevet brugt på at planlægge næste års møder, og det går så godt, at arbejdsgruppen nu lader julefreden sænke sig.

- Vi er trukket i arbejdstøjet og har allerede de første møder i det nye år på plads i kalenderen, så planlægningen af 2021 er ved at være på plads, forklarer formand for FADB Jørgen Vester.

- Det er vigtigt, at vi i denne proces samarbejder og respekterer hinanden og vore forskelligheder, for vi er alle på lige fod i dette projekt, og sammen styrker vi buejagten, fortsætter han, inden han beder alle huske på, at han ikke er længere end et opkald eller en e-mail borte, skulle der være spørgsmål fra medlemmerne, som ønskes besvaret.

Også Formanden for Danmarks Jægerforbunds bueudvalg Carl Johan Mikkelsen er ved at være i julehumør:

- Det er jo en mærkelig tid, vi gennemlever, specielt i denne tid hvor vi plejer at dyrke fællesskaberne og rykke tættere sammen. Og det må vi så slet ikke. Men selvom vi hverken kan samles fysisk til jul eller på vore møder i arbejdsgruppen, har det været muligt at fortsætte gruppens arbejde virtuelt, og jeg er rigtig glad for at kunne sige, at det der med at mødes på Teams, rent faktisk fungerer, siger han.

- Personligt synes jeg, det er vildt spændende at være med til at styrke og udvikle buejagtsagen i Danmark, og som jeg oplever det, er der rigtig meget god energi og positiv vilje til at få det bedste ud af det at spore hos alle. Og det er vi enige om, at Danmarks buejægere fortjener, slutter han.

Tilbage er så blot at ønske Danmark buejægere og deres familier en rigtig god jul på vegne af både FADB’s bestyrelse og DJ’s Bueudvalg.