Offentliggjort den: 13. november 2020

DJ besvarer spørgsmål om blyforbud på facebook

Danmarks Jægerforbund svarer i dag på spørgsmål om forbud mod bly i riffelammunition. Det sker på DJ's facebookside fra kl. 16.00.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Miljøminister Lea Wermelin og Danmarks Jægerforbund ønsker at udfase bly i riffelammunition til jagt, fordi bly er et tungmetal, som ikke hører hjemme i naturen. Med denne beslutning bliver Danmark det første land i verden, som helt forbyder bly i ammunition til jagt – både i hagl og riffelammunition.

Sådan lød udmeldingen i går aftes, da nyheden breakede på DJ's hjemmeside og i TV-Avisen kl. 21.00. Udfasningen af bly i riffelammunition har givetvis efterladt mange jægere med ubesvarede spørgsmål, og dem vil jægerforbundet gerne forsøge at besvare.

Derfor sidder vi i dag, fredag den 13. november fra kl. 16.00 til 17.30, klar på DJ's Facebook for at svare på spørgsmål.

Følgende personer sidder klar ved tasterne:

• Marie-Louise Achton-Lyng, HB-medlem
  • Nicholai Vigger Knudsen, våbenkonsulent
  • Lars Thune Andersen, gruppeleder, Våben & Skydning
  • Niels Kanstrup, biolog og forsker
  • Anders Hatting Larsen, bøssemager

Alt hvad du skal gøre for at stille dit spørgsmål til panelet er at gå til vores facebook-side her. Find det øverste opslag på siden og skriv dit spørgsmål til os i tråden. Vi vil besvare det hurtigst muligt.

Før du poster dit spørgsmål, så tjek gerne om vi allerede har besvaret det i vores FAQ, som du kan tilgå via linket herunder: