Offentliggjort den: 29. august 2019

Ny funktion gør Jæger-app til uundværlig følgesvend

Med DJ’s Jæger-app har det aldrig været nemmere at holde styr på jagttiderne. Med hjælp fra din telefons GPS kan appen fortælle dig, hvad du må jage præcis der, hvor du befinder dig. I denne artikel kan du læse om Jæger-appens mange funktioner, og hvordan du får pustet liv i din nye følgesvend på jagten.

Tekst: Torsten Lind Søndergaard

Det er ikke altid helt let at holde styr på, hvad der må jages hvor og hvornår? Med lokale jagttider og fredninger, som kan variere på selv ganske begrænsede områder, kan det være lidt af en opgave at holde styr på reglerne. Men ikke længere.

For nu har Danmarks Jægerforbund udviklet en ny funktion i appen Jæger, som ved hjælp af din telefons GPS-system kan fortælle dig, hvad der må jages lige præcis der, hvor du befinder dig. I det hele taget er Jæger-appen nu så udviklet, at den har potentiale til at blive din uundværlige følgesvend, når du skal på jagt. Med Jæger-appen installeret på din telefon får du en række værktøjer og tjenester lige ved hånden, som kan være ganske praktiske at have med, når du tager på jagt.

Som medlem kan du også frit benytte appen, som du finder i både Google Play-store og i Appstore til iPhones.

Jæger-appen indeholder flg. funktioner

• Jagttider
  • Sol op/sol ned, vindretning og vindstyrke
  • Schweiss-hunde
  • Min Side
  • Magasinerne Jæger og Medlemsbladet
  • Kalender
  • Nyheder fra Danmarks Jægerforbund
  • Skydebaner
  • Videoer
  • Artsleksikon

Det er vigtigt at nævne, at kortet med jagttider kun gælder for jagt på landarealer. Jagt på fiskeriterritoriet er ikke omfattet af kortet på nuværende tidspunkt. Denne del bliver først tilgængelig senere. Derudover viser appen kun de vildtarter, der er jagttid på. Det vil sige, at appen ikke fortæller noget om reglerne for regulering.

Skulle du finde fejl i jagttiderne, hører vi meget gerne fra dig, så vi kan rette eventuelle fejl. For at komme i gang med appen er der et par ting, der skal opfyldes først.

1. Du skal være medlem af Danmarks Jægerforbund. Det kan du blive her
  2. Du skal være registreret ved Danmarks Jægerforbund med din mailadresse, så vi kan sende en kode til dig, som du skal bruge til at logge på Jæger-appen og Medlemsnettet.

Herunder følger en række instruktionsvideoer, hvor du skridt for skridt kan se, hvordan du bliver ’digital jæger’ og kommer i gang med appen Jæger og DJ’s side for medlemmer, der hedder ’Medlemsnettet’. På Medlemsnettet finder du en helt række information og tjenester, som vi kun udbyder medlemmerne af Danmarks Jægerforbund.

Er det første gang, du skal hente appen Jæger og skal på Medlemsnettet, så anbefaler vi, at du ser de følgende videoer i den rækkefølge, som de er listet op her her nedenunder.
Videoerne tager dig stille og roligt igennem de skridt, der skal tages, for at få det hele til at fungere.

Hvis det alligevel ikke lykkes for dig, så er du meget velkommen til at ringe ind til medlemsservice på telefon: 88 88 75 00
Eller skriv til mail til: medl@jaegerne.dk

Se videoerne herunder og kom godt i gang