"Under kondorens vinger" - kronhjortejagt i Argentina

Kronvildtets introduktion til Patagonien for omkring 100 år siden har bevirket, at Argentina i dag kan tilbyde noget af verdens mest eksklusive kronhjortejagt.

Tekst og Foto: Thomas Lindy Nissen

Vi har gået næsten fire kilometer gennem krat og skov over bjergkamme og gennem slugter, da vores guide, Cacho, pludselig stopper op. Han lytter i nogle sekunder, mens han vurderer de seks til syv hjorte, der brøler omkring os. Så gør han tegn til, at vi skal sætte det lange ben foran.

Og da han kort efter får øje på hjorten i dalen under os, leder Cacho sin danske klient, Mark Longhi Andreasen, ned mod hjorten i dækning af de enkeltstående buske og træer. På plads under et lille træ kan vi nyde hjorten brøle over sine hinder, inden han drejer rundt og fejer geviret mod de små buske, mens han urinerer op af bugen.

Se teaserfilmen herover, og læs hele artiklen om eksklusiv argentinsk kronhjortejagt i oktober-udgaven af magasinet Jæger. Som medlem af Danmarks Jægerforbund modtager du hver måned Jæger, direkte i din postkasse, samt har mulighed for at læse magasinet online.

Bliv medlem - klik her!