Offentliggjort den: 05. april 2019

Kreds 4: Kom til temaaften om sygdomme hos vildsvin

To temaaftener i det sønderjyske skal sætte fokus på sygdomme hos vildsvin. Det er gratis at deltage for alle, og programmet foregår både indenfor og udendørs. Du kan tilmelde dig i linkene i artiklen herunder.

På grund af indsatsen mod Afrikansk svinepest har Folketinget besluttet en handlingsplan, som skal eliminere truslen fra vildsvin som smittespreder i Danmark. I samarbejde med førende veterinære inden for vildtsundhed og svinesygdomme, inviterer Danmarks Jægerforbund og Naturstyrelsen til kursus om sygdomme hos vildsvin. Der afholdes to temaaftener om emnet:

Der er sidste tilmelding den 29. april hhv. den 1. maj. Dele af programmet foregår udendørs, så praktisk tøj, afstemt efter vejrudsigten anbefales.

Program for begge temaaftener:

• Kl. 18.00: Velkomst ved NST/Jægerforbundet
  • Kl.18.15: Sygdomme ved vildsvin v. dyrlæge Mariann Chriel
  • Kl. 19.00: Anatomi og prøveudtagning på svin v. dyrlæge Charlotte Mark Salomonsen, SEGES
  • Kl. 20:30: Pause med kaffe og kage
  • Kl. 21.00: Hygiejne forskrifter efter kontakt med vildsvin under jagt i udlandet v. dyrlæge Marianne Møller Hansen, Fødevarestyrelsen
  • Kl. 22.00: Afslutning