FM i Udvidet apportering 2019: Debutantens dag

De fleste hundeførere, debutanter som erfarne, ryster en smule på hånden, når et prestigefyldt forbundsmesterskab er på spil – sådan skal det også være!

Tekst og Foto: Thomas Lindy Nissen

Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab i udvidet apportering 2019 løb af stablen 24. august under en bagende sol. Mesterskabet blev afviklet i regi af kreds 7 på 14 naturskønne hektarer rundt om et dejligt klubhus hos Lammefjordens Jagtforening.

Foreningens frivillige havde brugt megen tid og energi på at få en rigtig fin bane op at stå, og man havde bl.a. pumpet vand fra kanalerne i halvandet døgn inden prøven for at få fyldt søen helt op ved vandapporteringsposten.

Læs hele reportagen og se massevis af flotte billeder her:

Adobe Spark Page