Offentliggjort den: 16. september 2019

FM i Jægersporting 2019: Juniorerne imponerede

Der blev kastet ca. 15.000 lerduer og afgivet endnu flere skud ved søndagens forbundsmesterskab i Jægersporting med deltagelse af et rekordstort antal deltagere – heriblandt et stort antal juniorer, der mildest talt udviste en imponerede skydning.

Tekst og Foto: Kim Lykke Jensen

Arrangementet foregik på Lund Flugtskydningscenter i det sønderjyske, der igen i år sikrede fornemme rammer omkring afviklingen af mesterskabet.

Skytterne kom fra alle dele af landet. Derfor havde mange af de deltagende foreninger valgt at tage et par overnatninger på egnen. Både for hyggens skyld, men også for at kunne deltage i lørdagens træning og for at kunne være friske og veludhvilede til konkurrencens start søndag morgen.

Efter velkomsten ved formanden for jægerforbundets flugtskydningsudvalg, Gunnar Bennedsen, og den traditionelle morgenblæsning ved de lokale jagthornsblæsere, gik konkurrencen i gang - og de 142 skytter blev fordelt på flugtskydningscentrets fine baner.

På trods af en blæsende start på dagen, blev der leveret meget stabil skydning til jægersportingens udfordrende duer, der som bekendt omfatter både drilske kaninduer, stærkt dalende duer og andre udfordrende discipliner.

Læs hele artiklen og se masser af billeder ved at klikke på billedet her:

Adobe Spark Page