Tag børnene med til Naturmødet 2018

Foretrækker dine børn at tilberede mad fra bunden, eller undgår de helst at få beskidte hænder? Det og flere andre spørgsmål vedrørende børns forhold til naturen kan du få afklaret ved at tage dem med til Naturmødet 2018 i Hirtshals, som løber fra torsdag den 24. maj til lørdag den 26. maj.

Tekst: Christian Lang Jensen, Danmarks Jægerforbund

Fredag den 25. maj fra kl. 15.00 på Roots-scenen er der mulighed for at lave mad helt fra bunden i fællesskab med Bliv Naturligvis og ikke mindst Marco Miele fra Gastrohopperne, som står for tilberedningen af en omgang vildt sammen med børnene.

Arrangementet fokuserer på at lade børn forlægge og naturligvis tilberede vildtet, som Bliv Naturligvis leverer. Marco Miele vil undervejs vejlede børnene i forbindelse med tilberedningen af vildtet, og samtidig vil han fortælle lidt om, hvad man kan gøre for at begrænse madspild.

Udover disse aktiviteter vil der også være mulighed for at spille en række madspil på et par Ipads, hvis ungerne foretrækker den form for underholdning. Valget er deres.

Undervejs vil der naturligvis være rig mulighed for, at børnene kan få lov at smage på den mad, de tilbereder. Netop dette ser Marco Miele frem til.

- Jeg glæder mig til at opleve børnenes reaktioner på de smagsindtryk, de bliver præsenteret for. Jeg håber selvfølgelig, at maden falder i god jord, men man ved jo aldrig, fortæller Marco Miele om sine forventninger til arrangementet.

Hos Bliv Naturligvis ser man ligeledes frem til at byde de mange børn og unge mennesker velkommen til arrangementet. Fra Marianne Ebbensgaard, som er antropolog hos Bliv Naturligvis, lyder det:

- Det bliver meget interessant at opleve børnene arbejde med vildtet i samarbejde med Marco og vores frivillige i Bliv Naturligvis. Jeg er overbevist om, at børnene får en rigtig god oplevelse med arrangementet, og forhåbentligt kan det medvirke til at give dem en endnu bedre forståelse for, hvor maden kommer fra. Det vil sandsynligvis løfte deres naturforståelse til nye højder.

Mens Marco Miele og de ansatte i Bliv Naturligvis glæder sig til at få skudt arrangementet i gang, har du mulighed for at nærstudere det spændende program for Naturmødet 2018 på www.naturmoedet.dk. Der er med sikkerhed noget for enhver smag.

Læs mere om Danmarks Jægerforbunds tilstedeværelse på Naturmødet 2018 her.