Offentliggjort den: 22. januar 2018

Oplev en af Europas bedste jagthundetrænere på Jagt & Outdoor messen

PRESSEMEDDELELSE: Et samarbejde mellem arrangørerne bag Jagt & Outdoor messen og Danmarks Jægerforbund gør, at de besøgende kan se frem til at opleve Bobby Robertson, en af Europas bedste jagthundetrænere og –avlere, d. 24. og 25. marts i Odense Congress Center.

Tekst: PRESSEMEDDELELSE

Bobby Robertson har trænet jagthunde det meste af sit liv, hvilket betyder, at han i dag er blandt  de mest anerkendte trænere i Europa. Han er paneldommer i hundemesterskaber, ligesom han selv igennem tiden har vundet et hav af mesterskaber med sine hunde.

Et samarbejde med Danmarks Jægerforbund gør, at Bobby Robertson nu kommer til Jagt & Outdoor messen, hvor han vil dele ud af sine erfaringer og gode råd til hundetræning og hundeavl. Hos Danmarks Jægerforbund ser man frem til at byde den erfarne jagthundetræner velkommen.

- Bobby Robertson er en inspirerende foredragsholder, som helt sikkert vil kunne inspirere selv erfarne jægere med nye vinkler på hundearbejde, siger Henrik Vestergaard Hove-Nielsen, jagthundekonsulent, Danmarks Jægerforbund.

Også hos arrangørerne er man glade for at kunne tiltrække så anerkendt en jagthundetræner som Bobby Robertson.

- Jeg er naturligvis rigtig glad for, at vi i tæt samarbejde med Danmarks Jægerforbund kan tilbyde de mange besøgende til Jagt & Outdoor messen et spændende foredrag med Bobby Robertson. Det passer også rigtig godt med vores øgede fokus på hundeområdet, hvor vi har udvidet med en ekstra hal og har flere spændende opvisninger både fredag, lørdag og søndag, siger Hans Henrik Jacobsen, projektleder på Jagt & Outdoor messen.

Et liv med jagt

Bobby Robertsons kærlighed til jagt begyndte helt tilbage som dreng, hvor han skød ænder. Her oplevede han hurtigt, at han manglede en god hund til at hente ænderne, når de dumpede ned fra himlen. Dengang erfarede han også, at hans venners jagthunde ikke var lige så effektive og lydige, som man kunne ønske sig. Derfor besluttede han sig for at læse om, hvordan man træner jagthunde, og det blev startskuddet til Bobby Robertsons mangeårige karriere som hundetræner.

Kort tid efter startskuddet på sin karriere, blev Bobby Robertson opfordret til at stille op til konkurrence inden for jagthundetræning. Han tog udfordringen op og arbejdede hårdt for at vinde.

I dag har Bobby Robertson mange guldmedaljer stående fra jagthundemesterskaber over hele Europa, og han har avlet over 170 konkurrencehunde, hvoraf mange er vinderhunde. Han rejser rundt i hele Europa, både til mesterskaber, men også til hundetræningsskoler, hvor han hjælper hundeejere med at træne Europas bedste jagthunde.

Bobby Robertson kan opleves lørdag d. 24. marts kl. 11.30 – 12.30 og igen søndag d. 25. marts kl. 11.30 – 12.30 på Jagt & Outdoor messen i Odense Congress Center.