Kom til foredrag om kronvildt på Det Grønne Museum

Det Grønne Museum er kommet godt igang med arrangementer og foredrag med rod i jagtens verden. Nu er turen kommet til et foredrag om kronvildtet og dets historie.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Kronvildt i den danske natur er noget er et eftertragtet syn for både jægere og besøgende i naturen. Men de er også omdiskuterede, når de fx laver skader på skov og mark.

Kom og bliv klogere på kronvildtets historie, når hjortevildtekspert Mads Flinterup fra Danmarks Jægerforbund fortæller om, hvorfor der bliver flere af de store dyr og hvilken betydning Jyllands storvildt har for dets omgivelser.

Arrangementet foregår den 7. november fra kl 18:30 - 21:00 og koster 50 kroner. Det Grønne Museum ligger på Randersvej 4 i Auning.

Biletterne kan købes her.