Ændrede udgivelsestidspunkter på Jæger

Vi får mange henvendelser fra vrede medlemmer over, at Jæger ikke lander i postkassen omkring den 1. i udgivelsesmånederne. Derfor har vi forsøgt ændre på udgivelsestidspunktet for bladet.

Tekst: Joan Brønnum Kvist, Danmarks Jægerforbund

Henvendelserne omkring leveringen af Jæger har i år været specielt mange i september, hvor leveringen kunne ske frem til den 7.

Problemet er opstået, efter PostNord har ændret arbejdsgange, så omdelingen kan strækkes over fem arbejdsdage. De fem arbejdsdage kan vi ikke gøre noget ved, men vi har de sidste par uger arbejdet på højtryk på at gøre noget ved selve distributionstidspunktet omkring månedsskifte.

Efter lange dialoger med trykkeriet, pakkeriet og distributøren af Jæger er det lykkedes os at få flyttet distributionen i december, så Jæger omdeles i perioden fra den 28. november til den 4. december frem for fra den 3. til den 7. december.

I planlægningen af udgivelserne for 2019 vil vi ligeledes sikre, at Jæger leveres til medlemmerne lige omkring den 1.

Jæger i oktober og november kan vi desværre ikke nå at gøre noget ved, da vi jo også skal have hele produktionsprocessen tilrettet nye deadlines. Oktober kan derfor stadig give lidt opkald, da distributionen kan ske frem til den 5. oktober, mens problemet formentlig ikke bliver så stort i november, da Jæger distribueres i perioden fra den 29. oktober til den 2. november.