7. december: Mysterium i skoven

Dagens spørgsmål i julekalenderquizzen er ret kort: Hvem har lavet dette? Har du svaret, kan du deltage og vinde lige her.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, som også har lavet spørgsmålene

Der er endnu ikke julesne i skovbunden, men der er så meget andet. I dag er det lille mysterium. Men før vi tager hul på det, skal vi have svaret på gårsdagens spørgsmål om sikringer på hanebøsser:

Der er ingen manuel sikring. Men på hanebøsser af god kvalitet er der indbygget en fangsikring, der sikrer, at et skud kun kan affyres, hvis aftrækkeren er påvirket. Dette er let at kontrollere: Hvis man ikke kan presse den uspændte hane hen til slagstiften, uden at påvirke aftrækkeren, så har hanebøssen fangsikring.

Med det ude af verden, går vi til dagens spørgsmål. Som altid skal du også kigge på fotoet i toppen af artiklen:

Hvem har lavet dette?

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er det en lækker termokop.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

konkurrencen er slut for i dag