3. december: Stik dig på julekalenderquizzen

Det er kun den 3. december, og der er længe til jul. Men i dag stikker julekalenderquizzen alligevel helt af.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen
Foto: Verner Frandsen, der også har lavet spørgsmål

Nisserne er vist slette ikke op i gear endnu. Men vi tager dem på sengen med dagens spørgsmål. Så må de stikke piben ind.

Må pindsvin reguleres?

Svaret på gårsdagens spørgsmål om, hvilken vej haren vender i sædet er: Med hovedet opad - bort fra bunden af skrabet, så den er klar til afsæt og flugt.

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er det en lækker termokop.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

Konkurrencen er afsluttet.