23. december: Juleand og julemand

Julemanden er snart på vej med gaver, og juleanden er snart på vej i ovnen. Dagens ænder er måske på vej sydpå, men hvem er de overhovedet?

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, der også har lavet spørgsmålene

Når ænder er mange nok, flyver de i flok. Og det gør de også på dagens billede. Inden vi skal have et gæt fra dig, giver vi dig et svar fra i går, hvor opgaven var de mærkværdige krageugler, som bestod af: måge, ræv og hare.

Og i dag spørger vi til fotoet:

Hvilke ænder er der tale om?

Vind bogen jagttegn

Bogen Jagttegn og det tilhørende digitale univers på jagtprøven.dk er skabt til at få de bedste jægere ud af jagttegnsaspiranterne.

Men faktisk kan bogen meget mere: Det er nemlig også et opslagsværk for den erfarne jæger.

I dag får en heldig vinder bogen, men alle kan i en begrænset periode læse e-bogen på nettet gratis lige her.

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er det en lækker termokop.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

Konkurrencen er slut.