20. december: flot ørn!

Vi har oppet præmien: I dag og resten af dagene frem mod jul kan du oven i de normale præmier vinde bogen Jagttegn, der fungerer som opslagsværk for alle jægere - uanset erfaring. Så deltag i dagens konkurrence, hvor vi trækker lod blandt alle korrekte svar.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, der også har lavet spørgsmålene

Den har fjer, næb og vinger. Så vi tør godt hjælpe dig lidt på vej: Der er tale om en fugl. Måske endda en ørn. Men resten skal du selv komme med et bud på.

Først skal du dog lige have svaret på gårsdagens spørgsmål om, hvilken type våben, der var tale om: Det var, som mange gættede, en bochbüchflint.

Og så til dagens spørgsmål, som altså kræver et kig på fotoet, og at du udfylder formularen under præmierne:

Hvad er det for en flot ørn?

Vind bogen jagttegn

Bogen Jagttegn og det tilhørende digitale univers på jagtprøven.dk er skabt til at få de bedste jægere ud af jagttegnsaspiranterne.

Men faktisk kan bogen meget mere: Det er nemlig også et opslagsværk for den erfarne jæger.

I dag får en heldig vinder bogen, men alle kan i en begrænset periode læse e-bogen på nettet gratis lige her.

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er præmien en lækker "nak & æd-kop" - eller kuksa, som den også kaldes.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

Konkurrencen er slut for i dag. Se den aktuelle på forsiden.