18. december: En grågås på afveje - eller hvad?

Nisser på loftet og gæs i træerne - men hvad laver de egentligt der? Det spørger vi om i dagens julekalenderquiz.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, der også har lavet spørgsmålene

At nisserne roder rundt på loftet, kan ikke komme på så mange. Men har du styr på, hvad grågæssene laver i træerne, så kan du måske lægge billet ind på dagens præmie. Men først skal vi lige have svaret på gårsdagens spørgsmål, om hvad "det" var lavet af. For det var faktisk en parringssyg due, der med udspilede halefjer danser rundt om hunnen.

Og så til dagens spørgsmål, der som altid handler om fotoet her i artiklen:

Hvad er det, der sker her?

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er præmien en lækker "nak & æd-kop" - eller kuksa, som den også kaldes.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

Denne låge er blevet lukket igen - slå et smut forbi forsiden dagens aktuelle låge.