Offentliggjort den: 28. juli 2017

Vildtforvaltereleverne i England

Vildtforvalterholdet 2017 er i denne uge på ekskursion til England, hvor vi besøger forskellige lokationer for at se, hvordan vildtforvaltning udøves her.

Tekst: Peter Smærup, projektleder og uddannelsesansvarlig for Vildtforvalteruddannelsen, Danmarks Jægerforbund

Vildtforvaltningsskolens samarbejdspartner i England, Sparsholt College i Hampshire, har tilrettelagt en uge med besøg på mange spændende steder. Vi har blandt andet været på en af Nordenglands sydligst beliggende grousemoors i Burton og set på vådområder, hvor de har særligt fokus på habitatforbedringer sammen med prædationskontrol i den sydlige del af England.

Turen indeholder 9 forskellige ekskursioner og afsluttes med en dag på The National Game Fair, som i år afholdes på Hatfield House.

Udenlandsturen er en del af uddannelsen til vildtforvalter, som du kan læse mere om her.

Vi forventer at modtage en længere rejseberetning, når eleverne igen er på danske jord.

Se billeder fra turen her