Offentliggjort den: 25. januar 2017

DJ mener: Krondyr skal ikke hegnes inde

En ny rapport fra Aarhus Universitet påpeger, at det vil være en fordel at indhegne de danske krondyr - både for dyrene, for landbruget og for naturen. Det mener Danmarks Jægerforbund ikke. Den 25. januar fyldte jægerforbundets holdning til emnet i pressen - både som artikel på tvmidtvest.dk og i nyhedsesudsendelsen på Tv Midvest kl. 19.30.

Tekst: Danmarks Jægerforbund. Opdateret den 26. januar.

Jagtfaglig chef fra Danmarks Jægerforbund, Niels Søndergaard, forklarer i indslaget, hvorfor DJ ikke går ind for indhegning af kronvildt og af naturen som helhed. Se indlaget her:

Tv MIDTVEST Nyheder 19.30 25. januar. "Kronvildtet skal hegnes inde"

Læs artiklen fra tvmidtvest.dk her:

"Jægerne: Drop indhegning af krondyr"

Læs rapporten fra DCE Aarhus Universitet her:

En DNA-baseret undersøgelse af fødevalg hos krondyr i Klelund dyrhave