Offentliggjort den: 06. maj 2017

Fødevareminister til DJ: I varetager jægernes interesser på fornemste vis

Der var roser til Danmarks Jægerforbund fra Miljø- og Fødevareministeren, på forbundets 25. repræsentantskabsmøde.

Tekst: Redaktionen, Danmarks Jægerforbund

På Danmarks Jægerforbunds repræsentantskabsmøde den 6. maj 2017 gratulerede Miljø- og Fødevareminister, Esben Lunde Larsen (V), med DJ’s flotte arbejde gennem 25 år og forbundets rolle i samfundet. Han takkede også for det vigtige og gode samarbejde med Miljø- og Fødevareministeriet.

- I varetager jægernes interesser på fornemste vis, og det glæder mig at have en organisation, der gør det, I gør - både af frivillighedens vej, men også som et talerør ind i den offentlige debat omkring jagt og hele det forhold, som kan være svært at forstå for mennesker, der ikke er vant til jagt, roste ministeren blandt andet DJ i sin tale.

Esben Lunde Larsen takkede for et godt samarbejde, trods det, at der også kan være uenigheder:

- I er en vigtig samarbejdspartner for mig her i Miljø- og Fødevareministeriet, også selvom vi ikke ser én til én på alle ting. Tak for et godt og tillidsfuldt samarbejde, sagde han.

Du kan se videoen med hele ministerens tale her: