Offentliggjort den: 06. marts 2017

Katte igen i mediernes søgelys

De "vilde tam-katte" får igen spalteplads i medierne. Denne gang er det zoolog ved Aqua i Silkeborg Morten Vissing, der sætter spot på problemet med katte i naturen på TV2 Østjylland. Hovedbestyrelsesmedlem i DJ Jens Bjørn Andersen bakker ham op i indslaget.

Tekst: Redaktionen, Danmarks Jægerforbund

"Vilde tam-katte" i naturen er et seriøst problem for både dyr og mennesker. Sådan lyder det fra zoolog ved Aqua i Silkeborg Morten Vissing i et indslag i TV2 Østjylland. I programmet får han opbakning fra hovedbestyrelsesmedlem i Danmarks Jægerforbund, Jens Bjørn Andersen.

Du kan se indslaget med de to her på TV2 Østjyllands hjemmeside.

I januar bragte vi nyheden om Morten Thim Jensens prisvindende bachelorprojekt Den domsesticerede kat (Felis Catus) og dens påvirkning på jordrugende fugle i det danske agerland”, som han lavede i forbindelse med sit praktikophold hos Danmarks Jægerforbund.

Opgaven går i dybden med problemet, og du kan finde både nyheden og selve opgaven om de drabelige huskatte her.