Offentliggjort den: 07. april 2017

Hjælp – min foreningsmeddelelse er væk fra aktivitetsoversigten…

Tekst: Pia Hoberg Bork

Vi ser, at rigtig mange af jer benytter foreningsmeddelelserne, hvilket er dejligt. Men nogle af jer oplever også, at de forsvinder fra aktivitetsoversigten - til trods for, at I har sat en slutdato langt henne i efteråret. Vi ser eksempelvis problemet i forbindelse med skydninger, der finder sted hver onsdag. De får en startdato her i april og en slutdato i oktober. Se to eksempler her:

Startdato på et arrangement

Aktivitetskalenderen på hjemmesiden sorterer efter startdato – det betyder, at arrangementer, der finder sted dags dato, vises først. Og alle arrangementer forsvinder, når startdatoen er passeret. Det er vi nødt til, da der ellers ville ligge mange sider med arrangementer, der har en startdato i foråret, og de ville hurtigt tage al fokus fra de daglige aktuelle arrangementer.

Så når startdato på et arrangement er overskredet, fjernes meddelelsen.

Arrangement uden startdato

I har mulighed for at lægge en meddelelse ind uden startdato, men med en slutdato. Den vil ganske vist lægge sig til slut i oversigten – men den vil være tilgængelig hele sæsonen. Det betyder, at den vil blive vist, hvis jeres forening vælges i oversigten.

Alternativt kan I kopiere en meddelelse og lægge én meddelelse ind pr. arrangement – altså med startdato og slutdato hver tirsdag f.eks. ved skydninger. Men husk da, at sådan en meddelelse jo ikke skal bringes i bladet – fjern derfor det flueben, der afgør, at meddelelsen skal bringes i bladet. Det vil i sådan et tilfælde være nemmere og bedre at lave én meddelelse til bladet, der dækker hele sæsonen.