Offentliggjort den: 08. maj 2017

DJ på Naturmødet: Har det puls, så skyd – jagttidernes historie i Danmark

Den jagttidslovgivning, vi kender i dag, har en lang og farverig historie bag sig, med et meget mindre reguleret islæt. Danmarks Jægerforbund er på Naturmødet vært for et oplæg, der kaster lys over den danske jagthistorie gennem generationer.

Tekst: Danmarks Jægerforbund

For 100 år siden var det sådan, at hvis en vildtart ikke var specifikt omtalt som fredet i jagtloven, måtte den skydes. Og lad det bare være sagt med det samme – der var ikke nævnt ret mange arter. Oddere, ugler, sæler, hvaler, vildgæs, gråspurve, vandrefalke, sneugler og ålekrager – go a head!

I dag ser verden ganske anderledes ud: Jagtloven omfatter samtlige vildtarter herhjemme, hvoraf de 45 er jagtbare.

Danmarks Jægerforbunds levende leksikon udi dansk jagthistorie, Niels Henrik Simonsen, giver et historisk overblik over jagtiderne på Naturmødet.

Alle er velkomne til at kigge forbi Danmarks Jægerforbunds stand ved Naturmødet og lytte til det spændende oplæg blandt andre, som Danmarks Jægerforbund afholder på Naturmødet.

Sted: Naturmødet Hirtshals, "The Village", Danmarks Jægerforbund (stand 18).

Tid: Lørdag den 20. maj kl. 12.30-13.15

Arrangør: Danmarks Jægerforbund.

Oplægsholder: Strandjagtkonsulent Niels Henrik Simonsen, Danmarks Jægerforbund.

Læs mere om Naturmødet 2017 her:

www.naturmoedet.dk