Offentliggjort den: 09. februar 2017

Danmarks Jægerforbund lancerer ny flugtskydningsinstruktør-uddannelse

Fra 2017 lancerer DJ en ny flugtskydningsinstruktøruddannelse, som bliver kortere end den nuværende og dermed i højere grad tilfredsstiller det behov, der er hos jagtforeningerne.

Tekst: Redaktionen, Danmarks Jægerforbund

Den nye uddannelse består af en skydelederuddannelse og et fagmodul. Hele uddannelsen kan tages over 2 dage.

Kravene for at komme i betragtning til uddannelsen justeres også, således at aspiranter til uddannelsen skal opfylde følgende krav:

• Man skal være medlem af DJ,
  • Man skal have gyldigt jagttegn eller våbenpåtegning
  • Man skal anbefales til uddannelsen af en jagtforeningsformand.

Vil du vide mere om den nye uddannelse, kan du læse nærmere på DJ hjemmeside.

Rent praktisk ændres kurserne ”Flugtskydningsinstruktør, faglig del” til ”Flugtskydningsinstruktør”, og kurset vil indeholde modul 1 og modul 3 fra den tidligere uddannelse. Alle, som har tilmeldt sig endnu ikke afholdte kurser i ”skydeleder, hagl” samt ”instruktionsteknik”, vil få besked via mail og dermed mulighed for at fravælge de tilmeldte kurser med refusion af det indbetalte kursusgebyr.