Offentliggjort den: 03. juni 2016

Høring om hjortevildt

Thomas Danielsen, der er medlem af Folketinget for partiet Venstre, har indkaldt til en offentlig høring om forvaltning af kronvildt. Høringen finder sted på Christiansborg den 24. august

Tekst: Torsten Lind Søndergaard

Thomas Danielsen skriver således på sin Facebook:

Varsling om Hjortehøring

Jeg inviterer alle interesserede til hjortehøring i Folketinget den 24. august klokken 13:00 – 17:00. Til høringen vil der komme en række oplæg med bud på fremtidens gode hjorteforvaltning i Danmark. Det endelige program følger, men Miljøminister Esben Lunde Larsen (V) vil være en del af dette. De inviterede er: oplægsholdere, beslutningstagere samt alle med interesse i hjorteforvaltning. Alle kan komme til orde, men der er desværre begrænsede pladser, men du kan allerede nu tilmelde dig. Send en mail til: Tine.Rasksen@ft.dk I emnefeltet skrives: Hjortehøring. I mailen oplyses: navn, adresse og telefonnummer samt eventuel organisation. Deltagelse koster 100 kr. og dækker kaffeforplejning. Jeg glæder mig til at se jer. /Thomas Danielsen (V)

Om høringen siger formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen:

- Høringen kommer lidt som en overraskelse, men det er klart, at vi naturligvis gerne deltager. Det giver Danmarks Jægerforbund en kærkommen lejlighed til at fortælle, hvordan vi mener, en fornuftig hjortevildtforvaltning kan gribes an.