Offentliggjort den: 09. februar 2024

Webinar: Godt klædt på til blyfri riffelammo

Sig nærmer tiden, hvor Danmark vinker farvel til blyet i riffelammunition. Har du styr på de nye regler for de blyfrie alternativer? DJ indbyder alle medlemmer til webinar.

Blandt danske jægere er der stadig mange, der har spørgsmål om blyforbuddet i jagtammunition til rifler. Efter en 2-årig overgangsperiode vil det fra og med den 1. april 2024 ikke længere være lovligt at jage og regulere med blyholdig centraltændt riffelammunition i Danmark, der indeholder mere end 1 pct. bly. Det vil derfor være nødvendigt at teste blyfrie alternativer til sin riffel.

Men mange er stadig i tvivl om reglerne.

Derfor afholder Danmarks Jægerforbunds specialkonsulent for våben og skydning, Nicholai Vigger Knudsen, et webinar for alle interesserede DJ-medlemmer, hvor han deler ud af jægerforbundets viden om emnet, så de danske jægere kan være klar når blyforbuddet træder endeligt i kraft senere på foråret.

Webinaret er naturligvis ganske gratis. Det vil i øvrigt blive optaget og efterfølgende gjort tilgængeligt på jægerforbundets medlemsnet.

Du kan også læse mere om blyfri riffelammunition på jagtprøven.dk og se explainerfilmen om de nye krav til riffelammunition, anvendt til jagt og regulering.