Offentliggjort den: 19. april 2024

Tilmeld dig årets ERFA-møder for jagttegnskursuslærere

I år stiller vi skarpt på halgskydning, natur og nyjægerjagt. Find det møde der passer dig og din kalender.

Tekst: Mads Dragsbæk, Danmarks Jægerforbund

Tilmeld dig årets ERFA-møder for jagttegnskursuslærere, dyrk netværket og få inspiration til din undervisning.
Vi mødes på skydebaner, i naturen og på forsvarets areal for nyjægerjagt.
Find det arrangement som passer din kalender og interesse - Klik på overskriften og tilmeld dig med det samme

Dato: 22. maj kl. 17-21 – Lindenborg Gods
Vi mødes på Lindenborg Gods, hvor skytte Nils Grænge Jørgensen byder velkommen, og viser os rundt i det professionelle jagtvæsen. Nils guider os rundt på godsets område og fortæller nærmere om arbejdet med jagt, natur- og vildtpleje.
Efter rundvisningen drøfter vi årets emner og erfaringer fra jagttegnsundervisningen på sædvanlig vis, og bliver opdateret på udviklingen indenfor materialer og prøver.

Dato: 22. maj 2024 kl. 17-21 – Dyrehaven v/Haderslev
Vi mødes i Dyrehaven ved Haderslev og får lidt frisk luft. Efter gåturen sidder vi op i bilerne og kører mod Bispen kulturhus i Haderslev. Efterfølgende drøfter vi årets emner og erfaringer fra jagttegnsundervisningen på sædvanlig vis, og bliver opdateret på udviklingen indenfor materialer og prøver. Vildtkonsulent Klaus Sloth har lovet at kigge forbi og hilse på til en snak om jagtprøverne. En oplagt mulighed for at møde en af dem der afholder prøver for jeres aspiranter. I får naturligvis også mulighed for at stille spørgsmål til båden den teoretiske og praktiske prøve.

Dato: 23. maj 2024 kl. 17-21– Holstebro Skydecenter
Vi mødes på Holstebro Skydecenter, og afprøver nogle af de nye ammunitionstyper til haglgeværer. DJ stiller en æske med 25 ”blandede bolcher” samt 25 lerduer til rådighed pr. deltager. Hvis der er tid og vil man skyde lidt mere kan man købe både duer og almindelige flugtskydningspatroner på banen.
Efter skydning drøfter vi årets emner og erfaringer fra jagttegnsundervisningen på sædvanlig vis, og bliver opdateret på udviklingen indenfor materialer og prøver.

Dato: 24. maj 2024 kl. 17-21 – Strandager Skydecenter
Vi mødes på Strandager Skydecenter hvor vildtkonsulenterne på Fyn, Christian Buhl og Rasmus Peter Shou Jensen, kigger forbi. Der vil blive mulighed for at høre lidt om dem, om prøverne på Fyn og I får også mulighed for at stille dem et par spørgsmål. En oplagt mulighed for at hilse på dem, så I ved hvem der tager sig af jeres aspiranter til prøverne.
Derefter får I mulighed for at afprøve nogle af de nye ammunitionstyper til haglgeværer. DJ stiller en æske med 25 ”blandede bolcher” samt 25 lerduer til rådighed pr. deltager. Vil man skyde lidt mere, og er tiden til det, kan man købe både duer og almindelige flugtskydningspatroner på banen.

Dato: 29. maj 2024 kl. 17-21 – Hevring skydeterræn
Vi besøger Hevring skydeterræn hvor DJ, i samarbejde med forsvaret, afholder nyjægerjagt. Vi går, hvis muligt, en tur i terrænet og ser hvor jagterne afholdes. Vi ser terrænet og hører om samarbejdet mellem de frivillige og forsvaret.

Dato: 30. maj 2024 kl. 17-21 – Vordingborg jagt- og Flugtskydningsforening
Vi mødes på Vordingborg Jagt- og Flugtskydningsforenings skydebane og afprøver nogle af de nye ammunitionstyper til haglgeværer. DJ stiller en æske med 25 ”blandede bolcher” samt 25 lerduer til rådighed pr. deltager. Hvis tiden tillader det og vil man skyde lidt mere kan man købe både duer og almindelige flugtskydningspatroner på banen.

ERFA-møder

Hvert år afholder jægerforbundet gratis efteruddannelse for jagttegnskursuslærere over hele landet. ERFA (erfarings) møderne skaber viden, kompetencer og udbygger relationer omkring jagttegnsundervisningen i Danmark.