Offentliggjort den: 19. april 2024

Tilbyd førstehjælpskursus til dine jagttegnsaspiranter

Som jagttegnskursuslærer kan du nu tilbyde dine aspiranter et gratis førstehjælpskursus, særligt tilpasset jægernes behov.

Tekst: Sara Waack-Möller

Danmarks Jægerforbund har i samarbejde med TrygFonden tilbudt gratis førstehjælpskurser, til jagtforeninger rundt om i landet. Nu får du som jagttegnskursuslærer særlig adgang til at booke et kursus til dit eget hold.

Indhold tilpasset jægere

Førstehjælpskurset er skræddersyet til jægere og andre, der opholder sig meget i naturen. Ud over undervisning i førstehjælp ved hjertestop vil kurset blandt andet fokusere på nogle af de typiske ulykker, der sker på jagt, som f.eks. snitsår og blødninger samt fald fra tårn og stige. Kurset fokuserer desuden på nogle af de typiske ulykker, der sker på jagt, hvor jægere ofte kommer i områder, hvor der ikke nødvendigvis er den bedste mobildækning - og måske med langt til nærmeste sygehus.

Undervisningen vil være meget praktisk orienteret, så der er mulighed for at træne det alt fra HLR til forbindingsteknikker i praksis. Et kursus varer seks timer plus pauser, og skal afholdes på en hverdag. kl. 15.00 – 22.00. Der kræves minimum otte deltagere.

Kontakt os for at booke et hold til dine aspiranter – Kontaktperson Helle Nielsen, hni@jaegerne.dk eller på tlf. 8888 7528.

Klik på linket HER og se på kortet hvor i landet vi pt. har oprettet et kursus. Måske der allerede er booket i din lokale jagtforening.

Skal dine aspiranter have et gratis kursus?

Vi har afsat 15 gratis førstehjælspskurser til jagttegnskursuslærer – som bookes efter først-til-mølle-princippet. Danmarks Jægerforbund stiller selvfølgelig med underviser og udstyr, mens jagtforeningen lægger lokale og forplejning til. Har du lyst til at være vært for et førstehjælpskursus, så tage fat i Helle Nielsen på ovenstående kontaktinfo og aftale nærmere. Husk, at arrangementet er gratis.